Baza materialna

Na terenie kampusu znajdują się trzy budynki dydaktyczne (A, C i E) oraz Ośrodek Projektów i Edukacji (D). W salach dydaktycznych do dyspozycji pozostają m.in. tablice interaktywne, komputery, projektory, telewizory wraz z odtwarzaczami DVD oraz radiomagnetofony. Sale językowe wyposażono w sprzęt audiowizualny: telewizory, odtwarzacze wideo, magnetofony i odtwarzacze CD/DVD. Studenci kształcą się w komfortowych warunkach w przestronnych pomieszczeniach. W salach ćwiczeniowych i językowych znajdują się dwu i trzyosobowe stoliki oraz krzesła.
Budynek A
- 8 sal wykładowych
- 3 sale językowe
- 16 sal ćwiczeniowych
- 5 pracowni komputerowych
-
5 pracowni medycznych: pracownie umiejętności pielęgniarskich, pracownia opieki długoterminowej, pracownie czynności ratowniczych
- sala kinezyterapii
- sala fizjoterapii i masażu
- r
ektorat, kancelaria, sekretariaty i dziekanaty Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych, Wydziału Nauk o Zdrowiu i Kulturze Fizycznej oraz pomieszczenia administracyjne
- Czytelnia Naukowa nr 3 i Ośrodek Informacji i Dokumentacji Naukowej
- Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej - miejsce zbliżone do prawdziwych szpitali. Wykorzystywane w procesie kształcenia fantomy naśladują różne objawy i zachowania ludzkie. Praktyczna nauka na nich nie różni się od zabiegów ?na pacjencie", z tym, że wspomniane zabiegi można powtarzać wielokrotnie
- kawiarnia studencka
- siłownia
- fitness club
Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej
Zorganizowane jest na wzór prawdziwego szpitala. Umożliwia to przeprowadzanie kształcenia studentów w taki sposób, by pokazać i przećwiczyć tok postępowania w sytuacji ratowania życia ludzkiego, a także opieki szpitalnej. Oznacza to odtworzenie warunków klinicznych, socjalnych, domowych oraz wypadków i zdarzeń masowych z zastosowaniem symulatorów: niskiej, średniej, wysokiej wierności, pacjentów symulowanych i standaryzowanych w celu kształcenia wysoko wyspecjalizowanych przyszłych kadr medycznych.
Podczas zajęć zachowana jest wierność symulacji medycznej, co oznacza, że studenci znajdują się w warunkach fizycznego i emocjonalnego realizmu, pozwalającego doświadczać działania w warunkach zbliżonych do rzeczywistości.
W Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej znajdują się specjalistyczne pracownie:
- sala do ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich,
- sala egzaminacyjna OSCE,
- sala debriefingu,
- sala opieki pielęgniarskiej wysokiej wierności,
- sala symulacji z zakresu BLS/ALS,
- pracownia nauki umiejętności technicznych,
- sala ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich i położniczych.
Dodatkowo w MCS działa symulator ZRM. Studenci ratownictwa medycznego mogą uczyć się m.in. medycyny ratunkowej przy wykorzystaniu symulatora karetki. Jest to w pełni wyposażony pojazd z profesjonalnym sprzętem.
Służy on do nauki m.in. medycyny ratunkowej. Przyszli ratownicy medyczni będą mogli ćwiczyć procedury: selekcji pacjentów (Triage), przyrządowego udzielania pierwszej pomocy, korzystania z fachowej aparatury medycznej (defibrylator, aparaty tlenowe, respirator itp.), opatrywania ran i złamań.
Budynek C
- 4 sale wykładowe
2 laboratoria informatyczne
- 4 sale językowe
- 33 sale ćwiczeniowe
- specjalistyczne laboratoria: chemii i biochemii, fizyczne i materiałoznawstwa
- pracowanie: fizjologiczna, ekologii i ochrony środowiska oraz żywienia zbiorowego
- sekretariat i dziekanat Wydziału Nauk Technicznych i Ekonomicznych, pomieszczenia administracyjne
- studio nagrań
- Biblioteka i wypożyczalnia
- Czytelnia Czasopism i Prasy
- Czytelnia Naukowa nr 1
- Czytelnia Naukowa nr 2
- Akademickie Liceum Ogólnokształcące
- Technikum Akademickie
Znajdują się tu cztery w pełni niezależne sale wykładowe, oddzielone dźwiękoszczelnymi ścianami, mogące pomieścić łącznie blisko 1 000 osób.
Modułowa konstrukcja pozwala na dowolną konfigurację; w zależności od potrzeb można połączyć trzy sale w jedną, która mieści około 750 słuchaczy, a wykład może być przekazywany także do czwartej sali, dzięki czemu w wykładzie może uczestniczyć jednocześnie niemal tysiąc osób.
W salach istnieje możliwość składania półkolistych trybun. Całkowite ich złożenie i zsunięcie powoduje utworzenie hali, w której można zorganizować zawody sportowe, targi, wystawy lub imprezy kulturalne.
Budynki D - Ośrodek Projektów i Edukacji
Znajdują się tutaj:
- laboratorium biochemii i mikrobiologii
- eko-pracownia
- pracownia techniki mikroprocesowej
- pracownia anatomiczna
- pracownia elektroniki i miernictwa
- pracownia e-edukacji
- pracownia odnawialnych źródeł energii
- Centrum Socjoterapii, przeznaczone do zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży oraz rodziców dzieci z zaburzeniami zachowań. Wyposażenie sal pozwala na wykorzystywanie ich do różnych form pracy terapeutycznej: muzykoterapii, biblioterapii oraz innych metod terapii przez sztukę
- gabinety terapii indywidualnej
Dom Studenta przy ul. A. Mickiewicza 10
Zlokalizowany jest w centrum Miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie parku i obiektów sportowych (stadion, korty tenisowe). Dużą zaletą lokalizacji jest bliskość Uczelni - około 15 minut pieszo od kampusu.
Dom Studenta Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy oferuje:
- 161 miejsc dla studentów
- umeblowane pokoje 1-, 2-, 3- i 4-osobowe
- aneksy kuchenne
- łącze telefoniczne, internetowe oraz telewizyjne
- kuchnie wyposażone w lodówki oraz kuchenki elektryczne
- wspólne jadalnie i pokoje do nauki
- pralnie
Uczelniana farma fotowoltaiczna
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy wybudowała uczelnianą farmę fotowoltaiczną, która zlokalizowana jest poza kampusem Uczelni.
Inwestycja jest realizacją przyjętej przez Uczelnię Strategii Rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy. Uczelnia, realizując tę inwestycję, zakłada, że jej efektem będzie radykalna poprawa efektów dydaktycznych oraz ekonomicznych PWSZ im. Witelona w Legnicy.
Oddana do eksploatacji farma fotowoltaiczna bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia wydatków Uczelni ponoszonych na zakup energii elektrycznej.
Inwestycja stanowi również ważny element tworzenia zaplecza badawczo-dydaktycznego Uczelni, podporządkowanego konieczności kreacji nowych kierunków kształcenia, planowanych przez Uczelnię w możliwie najbliższej perspektywie.
Budowa farmy fotowoltaicznej, która jest obiektem w skali rzeczywistej, oraz jej zintegrowanie z już powstałym Laboratorium OZE (Wydział Nauk Technicznych i Ekonomicznych), jak i planowanym Centrum Efektywnego Zarządzania Energią, niewątpliwie wpłyną na uzyskanie środowiskowej przewagi w zakresie wyposażenia dydaktycznego i zwiększą atrakcyjność Uczelni.